Bouw mee aan de Veteranen Roos Locaties!

Tijdens ons verblijf op de V.R.L. in 2021

In april 2021 (die ene keer toen het zo enorm sneeuwde in april, weet u nog?) waren ondergetekende en toenmalig collega Colin Bal op bezoek bij de Veteranen Roos Locatie (V.R.L.) in Budel. Lees vooral ons drieluik over dit bezoek vooral even terug om meer te weten over de achtergrond van de V.R.L.’s. De Brabantse locatie was nog lang niet af toen wij er waren, maar de initiatiefnemer zat in de tussentijd niet stil. We geven je in dit artikel een tussenstand over de locaties, en vragen om je hulp bij de verdere bouw en het onderhoud ervan.

Arno Roos is de bedenker, maker en beheerder van deze unieke plaatsen, waar veteranen even kunnen ontsnappen aan de hectische buitenwereld. Tijdens Veteranendag 2022 liepen we elkaar weer tegen het lijf (getuige de foto hieronder, waar hij samen met een vriend op staat), en Arno vertelde dat hij nog wel wat hulp kan gebruiken bij de laatste loodjes. We doen graag een poging om hem te helpen bij het vinden van de benodigde financiële middelen.

Arno (rechts) met zijn kameraad tijdens Veteranendag 2022

De locatie in Budel

Agelopen week vond er een flinke verhuizing plaats vanaf de kazerne in Vught. Zoals op de foto hieronder te zien is, was het onderkomen in Budel nog allerminst klaar tijdens ons laatste bezoek. Met de hulp van de geweldige mensen van de genie sjouwde Arno een soort open tipi de bossen in, die zal dienen als droge verblijfplaats voor eenieder die het thuis even niet meer ziet zitten. Dat ziet er prachtig uit! De locatie in Budel is zo goed als af, hoewel er nog wat puntjes op de spreekwoordelijke i moeten worden gezet.

De V.R.L in Budel in 2021

De ‘halfopen tipi’ tijdens de afwerking in Vught

Het eindresultaat, voor het afgelopen week werd vervoerd naar Budel.

De locatie in Emmeloord

Waar we vorig jaar nog geen idee van hadden, waren Arno’s plannen voor een gloednieuwe Roos Locatie in het midden van het land! Tijdens ons gesprek op het Malieveld vertelde hij honderduit over de nieuwe locatie, waarmee ook de veteranen in het midden en noorden van Nederland een bereikbare plek krijgen om zich terug te trekken.

Op de foto’s zie je wat er in enkele maanden werd bereikt! We zijn ontzettend blij en trots op Arno en de helpende handen die hem hierbij hebben geassisteerd.

Jouw hulp is nodig!

We vragen elke lezer om een grote of kleine financiële bijdrage om dit unieke project voor veteranen mogelijk te maken. Er is namelijk één ding dat hard nodig is voor het vervoer van en naar zijn locaties: een quad van het type dat Defensie ook gebruikt. Op onderstaande afbeelding die je het gammele karretje waarmee nu vrijwel alle bezoekers, de bouwmaterialen en de proviand worden versjouwd. Dit zorgt voor zware wandel- en fietstochten voor Arno, maar bovendien wordt het nu ook echt onveilig om hier grote blokken hout en planken mee te vervoeren.

Het gammele en onveilige fietskarretje

De oh-zo begeerde (en noodzakelijk) quad

Met een quad kunnen ook mensen van en naar de VRL's vervoerd worden, en kunnen onwel geworden bezoekers zo veilig geëvacueerd worden. Graag willen we het karretje dus uit zijn lijden verlossen, en Arno aan beter vervoer helpen.

Help je ook mee? Maak je bijdrage dan over naar NL86RABO0172943493 t.n.v. A.A.H.E. Roos onder vermelding van ‘Donatie Stichting V.R.L.’. Alle beetjes helpen, dus bedankt voor elke cent die je doneert. We wensen Arno heel veel succes toe bij het verder uitrollen van zijn plannen voor de Veteranen R.O.O.S.-Locaties!

Wil je zelf met Arno in contact komen omdat je behoefte hebt aan meer informatie of omdat je als veteraan graag eens gebruik wil maken van een Roos Locatie? Stuur dan een mailtje naar arno.twodot@gmail.com en je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.

Hij is er: Release 1.8.0!

Verrassing voor alle Zuid-Hollandse veteranen!