FAQ’s

We helpen je graag! Hieronder vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Stuur een mail naar support@stichtingunitvictor.nl, dan zullen we je zo spoedig mogelijk helpen. Je kunt ook vanuit de app contact met ons opnemen via Home > Feedback Verzenden. Doe dat ook vooral indien je suggesties of feedback hebt!

1. Account

Ik kan geen account aanmaken omdat het systeem aangeeft dat mijn postcode niet klopt. Hoe kan dat?
Vervelend! Maar dat kan gebeuren. Wij checken automatisch via de database van het Veteraneninstituut of jouw registratienummer genoteerd staat op de door jou ingevoerde postcode. Zo weten wij zeker dat jij de juiste persoon bent. Soms kan het voorkomen dat het Veteraneninstituut de verkeerde postcode heeft staan, bijvoorbeeld omdat je verhuist bent of omdat zij het per ongeluk in het verkeerde veld genoteerd hebben. Als je geen account kan aanmaken, neem dan even contact opnemen met het Veteraneninstituut zodat zij voor je kunnen controleren of alle gegevens kloppen.

Ik heb geen Veteranenpas. Kan ik me dan aanmelden voor Unit Victor?
Jazeker! Je zult alleen wel een Veteranenpas moeten aanvragen. Dit is voor ons namelijk de enige manier om ervoor te zorgen dat uitsluitend veteranen in de app kunnen. Je kunt de pas aanvragen via het aanvraagformulier van het Veteraneninstituut. Zo gedaan!

Kan ik Unit Victor ook gebruiken als ik in het buitenland woon?
Ja! Unit Victor is gewoon te gebruiken vanuit het buitenland. Lukt het niet met registeren? Zorg dat jouw buitenlandse postcode gekoppeld is aan je registratienummer bij het Veteraneninstituut. Als het niet werkt kun je het beste even contact opnemen met het Veteraneninstituut om te controleren of jouw postcode wel genoteerd staat in het postcodeveld.

Ik heb een nieuw wachtwoord voor Unit Victor aangevraagd, maar ik krijg geen mail om ‘m te resetten. Wat moet ik nu doen? .
Meestal beland de mail in zulke gevallen in je SPAM inbox. Heb je daar al gekeken? Als ie ook daar niet te vinden is, neem dan even contact met ons op. Dan kunnen wij kijken of het ergens anders aan ligt (bijvoorbeeld een typefout in je e-mailadres).

Ik wil Unit Victor graag openen via vingerafdruk/gezichtsherkenning. Hoe doe ik dat?
Dat is zeker handig inderdaad, want dan hoef je niet elke keer je pincode in te toesten. Mocht het nog niet het geval zijn, zorg er dan eerst voor dat je vingerafdruk of gezichtsherkenning hebt geactiveerd in de algemene instellingen je telefoon. Zodra je dit hebt gedaan, verschijnt de functionaliteit automatisch in de instellingen van Unit Victor. Ga hiervoor in Unit Victor naar het hoofdmenu (de drie horizontale strepen op Home > Instellingen en schakel Verificatie via vingerafdruk of Verificatie via gezichtsherkenning aan.

2. Profiel

Mijn krijgsmachtonderdeel staat er niet tussen. Wat nu?
Stuur ons een mail, dan lossen we ‘t voor je op.

Hoe kan ik mijn profiel uitbreiden?
Hoe meer informatie je aan je profiel toevoegt, hoe makkelijker anderen je kunnen vinden. Zorg er daarom voor dat je al je missies hebt toegevoegd, en dat je een profielfoto hebt geselecteerd zodat je herkenbaar bent tussen anderen met dezelfde naam. Je kunt ook foto’s toevoegen aan je profiel (max. 5). Deel iets over je huidige leven, of foto’s van de tijd dat je met je buddies op missie was / in dienst zat.

Hoe voeg ik missies toe? Je kunt missies toevoegen vanuit je profiel. Ga hiervoor naar Home > Bekijk profiel > Missie toevoegen. Je kunt zoveel missies toevoegen als je wilt. Staat je missie er niet bij? Neem contact met ons op, dan voegen we ‘m zo snel mogelijk toe!

3. Buddies

Hoe voeg ik buddies toe?
Je kunt je vrienden gemakkelijk toevoegen via Home > Buddies > Toevoegen. Vind je (oud)collega’s op naam, bijnaam, missie, vereniging, jaartal of krijgsmachtonderdeel. Kun je iemand niet vinden? Ga naar Home > Buddies > Toevoegen > Buddies uitnodigen voor Unit Victor en stuur een uitnodiging via Whatsapp of e-mail. Hiermee help je ook het netwerk voor anderen vergroten!

Waar is Buddy plus voor?
Je kunt buddy plus zien als je favorieten. Zo zijn je belangrijkste contacten sneller en makkelijker te bereiken.

Kan mijn partner ook toegang krijgen tot Unit Victor?
Momenteel is het nog niet mogelijk om iemand zonder veteranenstatus toe te voegen aan Unit Victor. We zijn wel aan het onderzoeken hoe we zoiets in de toekomst mogelijk kunnen maken. Wordt vervolgt!

4. Nieuws & evenementen

Mijn vereniging heeft binnenkort een evenement. Hoe kan ik die toevoegen aan de evenementenkalender in Unit Victor?
Stuur ons een mail met alle informatie over het evenement (datum, tijd, locatie, hoe melden mensen zich aan, en eventueel een website met meer informatie), dan zetten wij ‘m er zo snel mogelijk voor je op!

Ik organiseer binnenkort een evenement en ik wil graag dat jullie aanwezig zijn. Hoe regel ik dit?
Leuk! Als het kan komen we graag met een stand of presentatie meer over Unit Victor vertellen. Stuur ons even een mail zodat we kunnen kijken of we die dag(en) beschikbaar zijn.

Ik wil reageren op iemands bericht onder een evenement/nieuwsbericht. Hoe doe ik dat?
Tik op het bericht waar je op wilt reageren. Nu verschijnt de mogelijkheid om te reageren. De persoon waarop je reageert ontvangt ook een melding wanneer jouw reactie geplaatst is.

5. Status

Ik krijg mijn status-inzichten niet te zien, waaraan ligt dit?
Je stappen en telefoongebruik zullen meestal binnen enkele minuten zichtbaar zijn. Zie je na een paar uur nog niets? Check in Unit Victor bij Home > Instellingen of je toestemming hebt gegeven om gegevens te verzamelen en zorg dat in je telefooninstellingen achtergrondservice en notificaties voor Unit Victor hebt aanstaan. Herstart na het geven van toestemming de app zodat de informatie kan laden.

Als je Unit Victor helemaal afsluit kan Status in de tussentijd niet worden bijgewerkt waardoor de gegevens niet volledig zijn. Wij adviseren dan ook om dit niet te doen en Unit Victor op de achtergrond te laten draaien.

Wie kan mijn status inzien?
De informatie die jij ziet in jouw Status is persoonlijk. Niemand van jouw buddies kan jouw status zien. Ook No Worries Company heeft geen inzicht in jouw gegevens. Alle data is versleuteld.

6. Privacy

Hoe beschermt No Worries Company mijn data?
Wij gebruiken je gegevens met uiterste voorzichtigheid en hebben maatregelen genomen om je gegevens te beschermen. We gebruiken gegevens voor twee doeleinden:

We willen jou de beste ervaring met Unit Victor garanderen. Hiervoor verzamelen we data over het gebruik van Unit Victor, bugs, etc.


We geloven dat we echt kunnen bijdragen aan onderzoek ter verbetering van de mentale gezondheid van veteranen, door het bijeenbrengen van data over veteranen. We stellen daarom anonieme gegevens ter beschikking voor wetenschappelijk onderzoek. Deze gegevens zijn op geen enkele manier terug te leiden naar individuele personen.

Is mijn data veilig?
Jazeker! Daar staan we voor garant. De data is versleuteld en wordt veilig verstuurd naar onze beveiligde Nederlandse servers. Wij hanteren dezelfde veiligheidsstandaarden als de meest risicovolle webservices.

Nog meer weten over privacy?
Je kunt meer informatie over privacy vinden in onze privacy-overeenkomst. Heb je nog vragen over jouw privacy in Unit Victor, neem contact met ons op.