Verslag Veteranendag 2023

Zaterdag 24 juni 2023 was de 19e editie van Nederlandse Veteranendag. Van 09:00 tot 17:30 was het Malieveld geopend om alle veteranen te bedanken die zijn ingezet in dienst van de vrede, nu en in het verleden. Er trokken maar liefst 90.000 bezoekers naar Den Haag om deel te nemen aan deze prachtige dag. Actieve militairen, veteranen, thuisfront en burgers. Den Haag was zaterdag ‘the place to be’.

Samen met Veteranen TV & Radio, Veteranenshop en MembersUnited hadden wij, naast het hoofdpad, een prachtige plek op het Malieveld. Wij hebben veel bezoekers kunnen interesseren en vertellen over onze stichting, ons doel en onze plannen voor de toekomst. Ook hebben zij hun mooie en indrukwekkend verhalen aan ons gedeeld. Dit vinden wij heel bijzonder om te horen en mooi dat men deze verhalen met ons deelt.

Daarnaast hebben we met een hoop verenigingen gesproken over samenwerkingen en wat we voor elkaar kunnen betekenen. Er is veel interesse ontstaan vanuit verenigingen naar ons toe en vanuit ons naar verenigingen. We hebben prachtige ideeën, plannen, initiatieven en ontwikkelingen gehoord. Zo zijn Esmay Wittens en Thijs Verhaar bezig met het opzetten van Stichting Veteranen Kids. Dit is een stichting die zich inzet voor kinderen van veteranen. Wat voor impact een uitzending heeft op kinderen, voor, tijdens en na de missie. Ze willen dit bespreekbaar maken en de kids laten weten dat ze er niet alleen voor staan.

Ook Danny Klomp zet zich in voor veteranen. Met Make It One Day Foundation wilt hij veteranen helpen met het vinden van iets nieuws. Een interesse, hobby, doel, noem maar op. Zelf is hij DJ en wilt deze passie delen met anderen. Het plezier wat je eruit kunt halen, bezig zijn met muziek en lol maken met vrienden. Muziek is heel breed, geef er je eigen draai aan en creëer iets nieuws.

Ons doel is en blijft het verbinden van veteranen en het creëren van een veilige community waarin alle veteranen welkom zijn. Dit hebben we zaterdag aan velen kunnen overbrengen en kijken uit naar alle ontwikkelingen die eraan zitten te komen voor Unit Victor en alle verenigingen en stichtingen.

Naast het voeren van al deze leuke, goede en mooie gesprekken hebben wij ook kunnen genieten van de muziek van Veteranen TV & Radio. Van meezingers tot dansnummers, alles werd gedraaid. We hebben mensen zien dansen, zingen en genieten en wij zelf hebben er natuurlijk ook een feestje van gemaakt. Naast het werken, mag je natuurlijk ook een beetje ontspannen en genieten van zo’n fantastisch mooie dag.

Rond 13:20 was de fly-by van verschillende militaire luchtvoertuigen en om 14:00 kwam het defilé binnen op het Malieveld. Beide een prachtig gezicht en enorm indrukwekkend. Met het team hebben we geapplaudisseerd, want dit konden we natuurlijk niet missen. Tevens was het een mooie reminder voor wie we ons dagelijks inzetten als stichting. Voor de mannen en vrouwen die zich ook iedere dag voor ons inzetten.

Wij van Unit Victor hebben enorm genoten van deze zonovergoten dag. Wij hopen jullie ook. Wij willen iedereen bedanken die bij ons langs is geweest en hopen jullie volgend jaar weer te zien. Ook bedanken we Nederlandse Veteranendag voor weer een fantastische editie. Geniet na van de foto’s en herinneringen. Wij zien jullie volgend jaar weer!

Vorige

Wapenstilstandsdag

Volgende

50% KORTING op Ray Klaassens shows: GROEIPIJN!